Независимо дали сте представетил на Gen Z или имате няколколко десетилетия опит, трябва да сте развили набор от умения през годините на образование и работа. Различните професии изискват специфични умения, но има няколко, които са нужни за всяка работа. Наричат се преносими, точно защото могат да са полезни навсякъде. И са особено ценни, защото повишават производителността на работното място.
Ето 10-те умения, които работодателите най-често търсят в служителите си:
Комуникация - включва активно слушане, писмена и вербална и невербална комуникация, увереност, обратна връзка, отзивчивост и ораторство. 😊
Надеждност - включва точност, организираност, отговорност, честност и работна етика. 🕰️
Работа в екип - това е способността да работите с другите за постигане на обща цел и включва емпатия, активно слушане, отлична комуникация и умение за разрешаване на конфликти. 🤝
Организация - включва управление на времето, внимание към детайла, аналитично мислене и определяне на приоритети. 📅
Адаптивност - включва гъвкавост, търпение, творечство и позитивно отношение, които са необходими при промяна на екипи, проекти, управление или продукт. 🔄
Лидерство - включва отлична комуникация, изграждане на взаимоотношения и надеждност, управление на проекти, поемане на риск и разрешаване на конфликти. 🎖️
Вземане на решения - показва увереност и добра преценка, което е ценно във всяка индустрия и изисква аналитичен ум и критично мислене. 🤔
Емпатия и емоционална интелигентност - тези качества помагат за изграждането на здравословна работна среда. ❤️
Креативност и инициативност за изпълнение на нови задачи. 🎨
Технологична грамотност - включва умения за отстраняване на неизправности и за програмиране. 💻
Когато кандидатствате за нова работа, вижте кои от посочените умения притежавате и ги посочете във вашето CV, мотивационно писмо или интервю. Многогодишни проучвания са показали, че пo-гoлямaтa чacт oт световните ĸoмпaнии (70-76%) нaeмaт cлyжитeли нa бaзa нa пocoчeнитe yмeния. 📝🌟
Източник: indeed
Източник снимки: : istock